dystrybucja

już jest
albo i nie

cc@w
Cossacks Clans At War
:: FRONT ::
23.11.2001

piątek 30-11-2001


Sekcja modów, nowe podatki w dodatku.

Baddog to gość który zajmuje się tworzeniem nowego wyglądu jednostek, bardziej zbliżonego do oryginału. Do dzisiaj powstały już cztery takie jednostki:

- austriacki grenadier z XVIII wieku
- angielski muszkieter z XVII wieku
- angielski pikinier z XVII wieku
- szwedzki muszkieter z XVII wieku

Nowe jednostki nie są na razie udostępnione do zaimplementowania. Myślę, że za pewien czas powinniśmy spodziewać się jednak pliku (patcha) ze wszystkimi jednostkami Baddoga'a. Szkoda tylko, że aplikacja do tworzenia nowego wyglądu jednostek nie jest udostępniona dla wszystkich. Tymczasem możemy sobie nowe jednostki tylko pooglądać.

Nie wiem czy GSC tworząc dodatek wzorowało się troszkę na naszym kraju ale wszystko na to wskazuje bo w podstawowej wersji gry, podczas przekazywania surowców między graczami płaciliśmy podatek w wysokości 10%, a teraz haracz wzrósł do 30% !!! Tak więc zanim coś komuś dacie, to lepiej najpierw przeliczcie ile on z tego dostanie i czy na pewno chcecie płacić ten podatek. W tajemnicy powiem, że pieniążki uzyskane z podatku wędrują bezpośrednio na konto GSC ;)

WiKi [8:50]

czwartek 29-11-2001


Testy szybkości strzału, AC i ACW.

W związku z wejściem w dodatku nowych muszkieterów postanowiliśmy przeprowadzić testy porównawcze szybkostrzelności. I tak u góry znajdują się jednostki strzelające najszybciej - u dołu najwolniej. Jednostki ustawione w tym samym rzędzie strzelają tak samo szybko. Dla orientacji podam, że różnica między pierwszym i ostatnim jest ponad dwukrotna !!! Ostatnie trzy jednostki różnią się minimalnie.

AC to nic innego jak American Conquest - czyli nowa gra  kozakopodobna. Dzisiaj mamy zaszczyt obejrzeć pierwszy obrazek bezpośrednio z gry.

American Civil War (ACW) to kolejna tego typu gierka. Pozwoliłem sobie utworzyć  oddzielną stronkę, gdzie będą zamieszczane informacje i obrazki z nią związane.

WiKi [10:40]

wtorek 27-11-2001


KOZACY PL ???, nowe opcje w dodatku.

Wczoraj napisaliśmy do IM Group pytanie o polską wersję gry i okazuje się, że premiery jeszcze nie było !!! Pudełka z grą, które widział znajomy w sklepie w Warszawie prawdopodobnie są tylko pudełkami (reklamą). Jeśli ktoś posiada bardziej szczegółowe informację na ten temat to proszę o kontakt. Jeśli zaś chodzi o rozpoczęcie nowej edycji ligi to słowo się rzekło - od 1 grudnia będzie nowa edycja.

Bardzo ciekawą opcję w dodatku odkryliśmy wczoraj grając pojedynek 2 na 2. Jest to możliwość kontroli jednostek partnera !!! Wystarczy kliknąć kolor którym on gra i już możemy sterować wszystkimi jego zasobami. Jest to doskonałe rozwiązanie jeśli w parze jeden z graczy dysponuje niższymi umiejętnościami, wtedy ten lepszy może co pewien czas "wpadać do sąsiada" i korygować błędy !!!

kliknij aby powiększyć

Równie ciekawa jest opcja nagrywania i odtwarzania gry. Teraz aby nagrać grę wystarczy przed rozgrywką wybrać z menu OPCJI aby gra była zapamiętana i podać nazwę lub tak jak po staremu nacisnąć CTRL+R. Nie ma już problemu z odtworzeniem zapisanego pojedynku - jest do tego wejście prosto z MENU głównego. I tutaj dopiero zaczyna się zabawa !!! Po pierwsze można odkryć całą mapę. Po drugie - można podglądać każdego z graczy klikając odpowiedni kolor. Po trzecie - jeśli nie będziemy nic klikać to obraz będzie przedstawiany tak samo jak widział go dany gracz ale w każdej chwili możemy przejąć kontrolę nad widokiem klikając w interesujące nas miejsce. Po czwarte jest możliwość przyspieszenia odtwarzanie.
Niestety nie wyeliminowano wszystkich błędów. Tak jak w wersji 1.15 chłopi potrafią nie dokończyć budowy jakiegoś budynku, który w grze był wybudowany do końca. Skutkiem tego jest zapewne błąd SYNCHRONIZACJI jaki pojawił mi się podczas odtwarzania zapisanej gry :(  Poza tym przyspieszenie odtwarzania jest przyspieszeniem tylko około 2 razy, więc aby obejrzeć walkę trzeba się nieźle naczekać. Mimo wszystko nagrany pojedynek jest na pewno o wiele ciekawszy niż kilka zrzutów ekranu , które gracz zrobi lub nie w trakcie gry.

WiKi [10:20]

poniedziałek 26-11-2001


KOZACY PL, liga polska.

Bez żadnego rozgłosu odbyła się premiera gry "KOZACY - europejskie boje". Najpierw ktoś na forum napisał, że w ofercie Media Markt znalazł grę - za chwilę poszedłem na stronę tego sklepu i faktycznie znalazłem. W sobotę znajomy wstąpił do Media Markt w Warszawie i potwierdził, że gra stoi na półce. Jeśli więc ktoś jeszcze ma ochotę pograć w Kozaków po polsku to zapraszam do sklepów. Ciekawostką jest, że gra miała być w cenie 99 zł. a jest tańsza :)

Zgodnie z obietnicą, w chwili pojawienia się na rynku polskiej wersji gry rozpocznie się nowa edycja ligi polskiej. Jeśli się jeszcze nie zapisaliście to zapraszam. Nowa edycja ruszy od 01.12.2001. Dane wszystkich graczy pozostaną nie skasowane więc drugi raz zapisywać się nie trzeba.

WiKi [10:40]

piątek 23-11-2001


CCaW ciąg dalszy.

Dzisiaj o godzinie 19:59 rusza kolejna runda rozgrywek międzyklanowych. Z tej okazji odświeżyłem mapkę i dodałem strzałki informujące kto kogo atakuje (dotyczy klanów z polski). Prowincje, których numer jest koloru czerwonego mogą być atakowane przez drużyny które nie mają żadnej prowincji na mapie (w tym przypadku prowincja nr 32 i 52).

Zmianie uległy także zasady:

  • * pojedynki rozgrywamy 2 na 2 lub 2 na 3 - jeśli broniona prowincja jest ostatnią prowincją klanu na mapie
  • PT ustala broniący - nie dłuższe niż 60 minut
  • * limit artylerii:
    • zwykła gra (1.15):
      - bez limitu artylerii jeśli PT jest nie większe niż 30 minut
      - po 20 dział z każdego rodzaju przy PT większym niż 30 minut
    • dodatek (1.27):
      - obowiązuje ustawienie "expensive cannons"
  • ilość surowców startowych ustala broniący - w wersji 1.27 nie można użyć opcji "milion resources"
  • * Rozmiar mapy w wersji 1.27 jest uzależniony od ilości grających:
    - mniej niż 4 graczy: rozmiar NORMAL
    - 4 lub więcej graczy: rozmiar BIG
  • o tym czy można używać okrętów wojennych decyduje broniący
  • * po zakończeniu czasu PT przejmowanie chłopów jest dozwolone
  • broniący może zabronić najmowania Dragonów i Kozaków drogą dyplomatyczną
  • broniący decyduje czy można używać wież
  • * budowanie murów obronnych jest dozwolone
  • * wynalezienie balona obserwacyjnego jest dozwolone

* te ustawienia mogą być zmienione jeśli obie strony ustalą inaczej

WiKi [12:30]

czwartek 22-11-2001


Można grać w dodatek za firewallem!

Dodatek posiada ustawienia serwera Proxy dzięki któremu będziemy mogli dołączyć się do gry internetowej będąc za firewallem ! Niestety nie ma możliwości utworzenia własnej gry ale i tak jest nieźle.

WiKi [10:25]

środa 21-11-2001


Błąd czy nie?

kliknij aby powiększyćJuż kilka osób zgłaszało na naszym FORUM dziwne zjawisko jakim jest możliwość burzenia budowli jednostką teoretycznie do tego nie przystosowaną, a mianowicie duńskim muszkieterem osiemnastowiecznym. Sam postanowiłem sprawdzić i faktycznie tak jest. Przy okazji informuję wszystkich, że klawisz "G", którym dotychczas robiliśmy zrzuty zastąpiony został klawiszem "F11". Niestety niektóre zrobione obrazki zawierają błędy jak np. ten (dlaczego nie ma mapy i ramki z opisem zaznaczonej jednostki ?)

WiKi [11:20]

poniedziałek 19-11-2001


Wygrałem ADDON !!!

W niedawno ogłoszonym konkursie w którym uczestnicy zobowiązani byli do zamieszczenia bannera reklamowego Cossacks The Art of War (to ten u góry po prawej) została ogłoszona lista zwycięzców. Bardzo jestem szczęśliwy, że moje nazwisko również znalazło się na tej liście! Teraz tylko czekam na przesyłkę (ciekawe jak długo będzie szło ?). Oto bezpośredni link do listy 50 wygranych.

WiKi [10:30]

poniedziałek 19-11-2001


Zmiana zasad na CCaW.

Za dwa dni rusza kolejna runda rozgrywek klanowych Cossacks Clans at War - zaczną obowiązywać nowe zasady:

1. 2na2 pozostaje ustawieniem standardowym - chyba, że obie strony uzgodnią inaczej.
2. PT ustala broniący, jednak nie może ono być większe niż 90 minut.
3. Limit artylerii ustala broniący.
4. Ilość surowców startowych ustala broniący.
5. Na prowincjach graniczących z wodą można wybrać mapę z wodą.
6. O wykorzystaniu okrętów wojennych decyduje broniący.
7. Dopuszczalne jest przejmowanie chłopów po zakończeniu PT.
8. Broniący ustala możliwość korzystania lub nie z jednostek najmowanych dyplomatycznie.
9. Broniący decyduje, czy można korzystać z budowli obronnych takich jak mury i wieże.
10. Wynalezienie balonu w akademii jest dopuszczalne.
11. Usuwa się opcję rebelii.
12. Z każdej prowincji można w jednej rundzie dokonać tylko jednego ataku.

Dokładny czas startu drugiej rundy to: 21 listopad 2001, 20:00.

WiKi [9:10]

niedziela 18-11-2001


Ciąg dalszy Pruskich przegięć.

Wczoraj zachwycałem się Pruskim Muszkieterem a dzisiaj zobaczmy, co prezentuje sobą nowy Husar również z Prus. Jako partnerów do porównania wybrałem podobne jednostki o zbliżonym czasie produkcji. Nie brałem pod uwagę kawalerii z krajów w których stajnie są droższe a tym samym ilość wyprodukowanych jednostek będzie dużo mniejsza.

 
Husar Pruski

Lekki jeździec 

Husar
Czas Budowy: 650 800 950
Życie: 250 280 250
Koszt:

Food

 110

Iron

 3

Gold

 5 

Food

 45

Iron

 2

Gold

 1 

Food

 110

Iron

 3

Gold

 5 

Atak:

Attack - Sword

 8

Attack - Sword

 8

Attack - Sword

 11

Atak po ulepszeniach:

Attack - Sword

 28

Attack - Sword

 25

Attack - Sword

 31

Obrona po ulepszeniach: 15 14 15

Już patrząc na czas budowy okazuje się, że coś jest nie tak. Wielu graczy narzekało na zbyt szybką produkcję Lekkiej Jazdy w Polsce a tu proszę bardzo - jeszcze szybszy jest Husar Pruski ! Wprawdzie ma on o 30 mniej życia od jazdy Polskiej ale ma za to więcej ataku i obrony. Od zwykłego Husara ma słabszy atak, ale czas produkcji znacznie krótszy. Jak by nie patrzeć mamy przed sobą nową, bardzo szybko najmującą się kawalerię, z niezłymi parametrami obrony i ataku ! No i przede wszystkim Husar Pruski jest szybko jeżdżący, co odegra znaczącą rolę na nowych dwu lub czterokrotnie większych mapach.

Dodając do pary Pruskiemu Husarowi Pruskiego Muszkietera powstaje nam super hiper kombo!  Pozostaje tylko pytanie: dlaczego Prusy dostały dwie tak dobre nowe jednostki a Polska na przykład nie? Ano już spieszę z wyjaśnieniami. Prusy to nie kto inny jak Niemcy, a w Niemczech jak wiadomo sprzedało się najwięcej egzemplarzy Cossacks - nawet chyba była to najlepiej sprzedająca się gra w tym roku. A w Polsce ile się sprzedało egzemplarzy ??? No ile ? .... 0 !!! (słownie: zero). To chyba wszystko wyjaśnia.

Jeszcze słówko o kawalerii w nowych krajach czyli Bawaria i Dania. Ano nie za ciekawie, o ile zawartość stajni nie różni się od standardowych stajni w innych krajach zachodnich to ich cena różni się i to bardzo na niekorzyść nowych nacji. O ile w normalnej  grze stawiamy około sześć stajni to tutaj uda się postawić tylko 4 ! Może to jest balans do bardzo silnych muszkieterów? - i dobrze, szkoda tylko, że ten balans nie obejmuje również PRUS :( 

Po raz trzeci ;) pragnę podziękować za udostępnienie materiałów z addon waszmościowi Gand.

WiKi [9:30]

sobota 17-11-2001


Porównanie Dodatkowych Killerów.

W dodatku pojawiło się trzech nowych muszkieterów osiemnastowiecznych. O ile w Danii i Bawarii jako nowych krajach można się było tego spodziewać, to pojawienie się takowego w Prusach jest zaskoczeniem - ale o tym później. Najpierw przyjrzyjmy się parametrom, szczególnie zwróćcie uwagę na czas budowy, siłę strzału i atak z piki.

 
Prusy

Bawaria

Dania
Czas budowy: 225 225 150
Życie: 150 100 100
Koszt:

Food

 95

Iron

 45

Gold

 240 

Food

 80

Iron

 45

Gold

 35 

Food

 90

Iron

 85

Gold

 195 

Atak:

Attack - Shot

 55

Attack - Pike

 24

Attack - Shot

 55

Attack - Pike

 9

Attack - Shot

 60

Attack - Pike

 24

Atak po ulepszeniach:

Attack - Shot

 106

Attack - Pike

 82

Attack - Shot

 106

Attack - Pike

 33

Attack - Shot

 117

Attack - Pike

 52

Obrona po ulepszeniach: 21 6 6

Zacznijmy od czasów budowy - dla mnie stanowczo za małe w porównaniu np. do Angielskiego Górala(250), czy Austriackiego Pandura(300). O ile 225 w Prusach i Bawarii ostatecznie daje się "przełknąć", to 150 w Danii jest niemałym przegięciem.

Siła strzału w we wszystkich trzech przypadkach jest KOSMICZNA. Nijak nie idzie tego porównać do innych jednostek, bo takie Pandurki czy Górale miały między 50 a 60 siły strzału ale już po ulepszeniach! Jedynie Saksoński Muszkieter dorównuje siłą strzału nowym muszkieterom ale jego czas produkcji to 950!!!

Atak z piki już nie jest tak szokujący, no może jedynie w przypadku Muszkietera z Prus. 82 ataku z piki to naprawdę dużo. Ciekawe co podejdzie do tak mocnej jednostki - jak nie ustrzeli to na pewno zapika!

Wychodzi na to, że inne państwa nie mają żadnych szans w konfrontacji z nowymi. Ukraina nie będzie potęgą - teraz na pierwsze miejsce moim zdaniem wychodzą PRUSY !!! Zapytacie dlaczego - przecież Duński muszkieter wygląda na lepszego - a to ze względu na doskonałą kawalerię - nowy Pruski Hussar wygląda bardzo obiecująco, ale jego dokładnie opiszę w kolejnym niusku.

Po raz drugi pragnę podziękować za udostępnienie materiałów z addon waszmościowi Gand ;)

WiKi [9:40]

piątek 16-11-2001


Addon wydany, soundpack, animacja z AC.

Już od dzisiaj w sklepach w Niemczech można nabyć dodatek do Cossacks. Jeśli pamiętacie przyjmowałem kiedyś zakłady czy najpierw będzie addon czy polska wersja gry podstawowej. I jak ktoś obstawiał addon to wygrał! Nieoficjalnie wiadomo, że polska wersja ukaże się 30 listopada - czyli jak przepowiedziałem przed samymi świętami. Dla zachęty do odwiedzenia naszej strony na początku przyszłego tygodnia zamieszczam obrazek Duńskiego muszkietera z XVIII wieku. Jego parametry to: strzał 60 (po ulepszeniach 117!) , pika 24 (po ulepszeniach 52!). Więcej informacji o nowych jednostkach już od poniedziałku.

Nowy zestaw dźwięków stworzył dla miłośników Cossacks Baraban.

Kolejna animacja muszkietera z powstającej gry American Conquest jest jak zwykle przepiękna, nie mogę się doczekać jak zobaczę tak zachowujące się jednostki w grze.

ps. Ach !!! niewiele brakowało a bym zapomniał podziękować za udostępnienie materiałów z addon waszmościowi Gand :)

WiKi [13:50]

czwartek 15-11-2001


Bawarski Muszkieter XVIII i mapka.

kliknij aby powiększyćOto kolejna "dodatkowa" jednostka - jak plotki głoszą siła strzału jednej z nowych jednostek osiemnastowiecznych po ulepszeniu ma dochodzić do 160 !!!

Nowa mapka "Facingnations" dostępna jest tutaj.

WiKi [8:50]

poniedziałek 12-11-2001


2 nowe jednostki z dodatku :)

kliknij aby powiększyć       tego obrazka nie da sie powiększyć

Obrazek po lewej przedstawia Duńskiego muszkietera z XVIII wieku, zaś obrazek po prawej to nowa "kontrowersyjna" z wielu względów jednostka o nazwie Stefan Hertrich. Tak naprawdę, to jest to autor najlepszej strony o Cossacks z której pochodzi większość zamieszczonych u nas nowinek i informacji - www.cossacks.4players.de .

WiKi [10:30]

czwartek 08-11-2001


Moldavian, CCaW.

kliknij aby powiekszyćKolejna nowa jednostka w dodatku do Cossacks. Jazda ta należeć będzie do tych "szybko jeżdżących".

Pierwsza runda rozgrywek Cossacks Clans At War została zokończona dzisiaj w nocy. Teraz trwa faza dyplomacji do jutra do północy. Na mapie widać już jakie klany będą się liczyć w następnej rundzie.

WiKi [9:30]

środa 07-11-2001


Kolejna mapka i piekne statki.

kliknij aby powiekszyćMuszę przyznać, że jestem w lekkim szoku po obejrzeniu rysunku steczków do gry American Civil War. Tak dobrej roboty dawno nie widziałem. Dbałość o szczegóły, profesjonalne wykonanie ... ach cóż będę dalej zachwalał - kliknijcie na obrazek i zobaczcie sami.

Provinzkrieg to nazwa gotowej do rozegrania bitwy. Mapka do ściągnięcia jak zwykle z tego działu.

WiKi [8:00]

wtorek 06-11-2001


CCaW, dwie mapy, soundpack, American Civil War.

W związku z kilkoma prośbami jakie do mnie napłynęły przez ostatnie dni zdecydowałem zamieścić na naszej stronie kopie mapy z walk na CCaW. Aby obejrzeć aktualną sytuację, należy kliknąć napis :: FRONT :: w nagłówku tej strony. Mapa będzie aktualizowana w miarę możliwości codziennie. Pliczek waży troszkę ponad 140KB.

W dziale MAPY pojawiły się dwie nowe pozycje. Szczególnie polecam kolejną doskonałą produkcję Renatusa z serii Fjellknausoey. Tym razem będziemy mogli powalczyć w pięknej zimowej scenerii.

Pakiet ponad czterdziestu efektów dźwiękowych do Cossacks zaprezentował Guderian. Pliczek jest do ściągnięcia tutaj i ma wielkość 1.4MB.

kliknij aby powiększyćJeszcze nie zakończono prac nad dodatkiem do Cossacks, w trakcie produkcji jest American Conquest a chłopcy z GSC już anonsują kolejną produkcję tego samego typu o nazwie American Civil War. Jeśli tylko "miodność" tych dwóch gier (AC i ACW) będzie choć w połowie tak dobra jak grafika to mamy przed sobą nie lada gratkę.

WiKi [9:20]

poniedziałek 05-11-2001


Wieści z frontu.

kliknij aby powiększyć

Tak w chwili obecnej przedstawia się sytuacja na mapie w walkach CCaW. Jeśli kibicujecie polakom to zwracajcie szczególną uwagę na prowincje ze znaczkami - to nasi. Obraz mapy jest pomniejszony a rozmiar pliku (100KB) jest do przełknięcia nawet dla posiadaczy modemów.

WiKi [9:10]

piątek 02-11-2001


CCaW i Pruski muszkieter.

kliknij aby powiększyć

Zabawa w Cossacks Clans At War ruszyła pełną parą. Pierwsze walki już się odbyły - prowincje zostały stracone lub zdobyte. Hostowany na naszej stronie klan FEI narazie odnosi sukcesy, zabawa jest przednia. Z ostatnich dwóch pojedynków zrobiłem animowane gify - więc jeśli macie ochotę popatrzeć na rozwój sytuacji podczas gry to zachęcam do kliknięcia na te linki: FEI vs SINNER , FEI vs XN. Na ozdobę dzisiejszego niuska dodałem obrazek Pruskiego Muszkietera, którego można będzie używać w dodatku go gry.

WiKi [10:10]

ARCHIWUM: 01-10 01-09 01-08

Cossacks: European Wars(TM) is a game by CDV Software.
Copyright (c) 2001 www.in4.pl. All Rights Reserved.