dystrybucja

już w
sprzedaży

cc@w
Cossacks Clans At War
:: FRONT ::

środa 27-02-2002


Ładna duża mapa.

Jest to mapka przeznaczona dla "Art of War". Rozmiar mapy jest większy od normalnej więc i pliczek jest większy (1.6 MB). Bardzo ładnie zrobiony wodospad i masę drzew. Jakby jeszcze woda płynęła a liście poruszały się na wietrze ... ach, to by było piękne. Zapraszam do ściągania z tego linka.

WiKi [11:30]

poniedziałek 25-02-2002


Wspaniała strona o Kozakach.

Niesamowitą stronę o taktyce gry, parametrach jednostek, prowadzeniu gospodarki, sposobach walki oraz z SYMULACJAMI WALKI znajdziecie pod adresem The Ultimate Cossacks Gaming Reference. Pozycja obowiązkowa zarówno dla doświadczonych jak i początkujących graczy. Chylę głowę przed twórcą tej strony. Jest doskonała. Dostępna w języku angielskim i niemieckim.

Poza tym jest nowa mapka "Canals" do ściągnięcia.

WiKi [11:30]

sobota 23-02-2002


Szybsze piki.

Większość z Was pewnie już dawno zauważyła, że nie wszyscy pikinierzy siedemnastowieczni mają taką samą częstotliwość w ataku. Postanowiłem temat zbadać dokładnie i obliczyć kto i o ile jest szybszy. Zadanie okazało się jednak dość proste. Szybsi są tylko pikinierzy z Algierii, Polski, Rosji i Turcji. Na każde dwa ciosy zadane przez zwykłego pikiniera, oni odpowiadają trzema. Sytuację doskonale ilustruje animowany obrazek przedstawiający dwóch pikinierów o różnej częstotliwości w ataku (w tym wypadku Rosja i Austria).

WiKi [21:40]

czwartek 21-02-2002


Nowe mapy i animacja z AC.

arabica_5 - 3,8MB Shiloranch - 800KB

Arabica 5 to duża mapa dla "Cossacks The Art of War". A ponieważ jest duża to i plik jest duży - coś około 3,8MB. Shilo Ranch pasuje za to do wszystkich wersji, jest normalnej wielkości a plik nie przekracza 800KB.

Szamana wymachującego toporkiem można zobaczyć w akcji klikając na jego obrazek. Jednostkę tą zobaczymy w nadchodzącym szybkimi krokami "American Conquest".

WiKi [11:00]

wtorek 19-02-2002


Rywalizacja chłopów.

Podczas wielu gier zauważyłem, że rosyjskie chłopy jakby jakoś wolniej się ruszały. W związku z tym postanowiłem zrobić test na szybkość pracy chłopów ze wszystkich krajów. Testowałem szybkość budowy muru. Każdy zamach młotka każdego chłopa dodawał taką samą ilość punktów w murze, ale częstotliwość uderzeń młotkiem już była RÓŻNA. Pierwsze obserwacje pozwoliły mi ustalić, że tylko dwóch chłopów miało inną szybkość ruchów niż pozostali. Do konkursu więc stanęli obaj chłopi o innej niż normalna częstotliwości ruchów (POLSKA, ROSJA) oraz przedstawiciel grupy "normalnych" (AUSTRIA). Zawody polegały na wybudowaniu dwóch segmentów muru w jak najkrótszym czasie. Budowany mur był taki sam dla wszystkich (czas budowy 900). Grę ustawiłem w tryb najwolniejszy aby pomiary były jak najbardziej dokładne. Sam test możecie obejrzeć w animowanym GIF-ie (260KB), klikając na obrazek. A oto wyniki:


1 miejsce POLSKA z czasem 215 sekund
2 miejsce AUSTRIA z czasem 267 sekund
3 miejsce ROSJA z czasem 373 sekundy

Jak widać różnica jest spora i potwierdza tylko moje spostrzeżenia z gry. Rosja faktycznie buduje powoli, a szybkość Polaków to kolejny atut zwłaszcza do gier na zero PT. Tragedia Rosji zaczyna się jednak dopiero jeśli każemy im budować swój mur. Podczas gdy wszystkie mury mają czas budowy 900, to Rosyjski ma 2000 (2,22222... razy więcej) Szybkie obliczenia pozwalają na szacunkowe określenie czasu potrzebnego na wybudowanie dwóch segmentów muru w Rosji. Będzie to około 828 sekund !!! W porównaniu do Polski to prawie CZTERY RAZY WOLNIEJ. Dobrze więc skalkulujcie czas budowy muru jeśli korzystacie z usług Rosji.

WiKi [8:50]

poniedziałek 18-02-2002


Nowości na CCaW, American Conquest cannon.

"Cossacks Clans At War" znowu działa. Właśnie mamy fazę dyplomacji. Z ciekawostek należy przedstawić nowe trzy pozycje w danych każdej drużyny. Version: tutaj wpisujemy wersje gry na których jesteśmy w stanie grać. Languages: wpisujemy języki w których można się z nami dogadać. Dates: wpisujemy dni i godziny tygodnia w których prawdopodobnie będziemy mogli grać. Konkretne daty pojedynków i tak będą ustalane na dotychczasowych zasadach. Wprowadzone dane powinny znacznie usprawnić umawianie pojedynków. Zanim się komuś wypowie wojnę to najpierw trzeba sprawdzić czy wersja gry i godziny nam odpowiadają.

W AC jest wreszcie to, czego w Kozakach nam brakowało - pełna obstawa do dział! Krótką animację ruchu możecie zobaczyć klikając na obrazek.

WiKi [8:50]

środa 13-02-2002


Parametry w modzie.

Dzisiaj przedstawiam stronkę z parametrami wszystkich jednostek. Zestawienie w tabeli otworzy się w osobnym oknie ze względu na na wielkość. Litery są w języku angielskim a cyfry w arabskim ;) >>> click!

WiKi [14:30]

wtorek 12-02-2002


Podsumowanie moda, AC screen.

- nowy rozmiar formacji: 324 jednostki
- dragon najemny: czas budowy 80 zamiast 50, większy koszt utrzymania
- palisada: wytrzymałość 1.500 zamiast 500
- 17w muszkieterzy: krótszy czas budowy
- 17w dragoni: niższy czas budowy, +2 do ataku
- 18w dragoni: niższy czas budowy
- muszkieter królewski i wszyscy unikalni muszkieterzy bez bagnetów: niższy czas budowy
- husaria: więcej zycia ale dłuższy czas budowy
- janissary: większa siła strzału
- lepsze ale droższe VII ulepszenie ataku i obrony dla mamaluków i spakhów
- grenadierzy: większy czas budowy
- 10 mortarów na odlewnie zamiast 30
- ulepszenia na zmniejszenie ceny dział droższe dwukrotnie
- ulepszenia na szybkość produkcji dział czterokrotnie droższe
- ratusz turecki miesci teraz 75 osób zamiast 50
- tańsze algierskie i turecki stajnie
- tureckie i algierskie koszary mieszcza po 75 osób zamiast 50 ale są droższe
- tańsze koszary 18w w Bawarii
- nowa artyleria

WiKi [10:20]

poniedziałek 11-02-2002


AC screen, Mod instalka, mapy.

Kolejny screen z American Conquest - niezła twierdza !

Podczas instalacji moda pojawia się dość ładny obrazek, który postanowiłem pokazać. Poza tym w menu START dostajemy oddzielny link do gry z modem lub bez. Żadnych plików podmieniać nie trzeba.

2 nowe mapy do addona i jedna do wersji 1.15 pojawiły się dzisiaj w odpowiednich dla swojej wersji działach. Linków szukajcie w dziale PLIKI.

WiKi [8:10]

sobota 9-02-2002


JEST MOOOOOOOOOOOOOD !!!!!!!!!

Wszystkich posiadaczy wersji 1.29 (addon + patch) zapraszam do ściągnięcia i wypróbowania moda ! Link może być czasowo zapchany - może brakować wolnych połączeń - więc proszę o cierpliwość. Na tą chwilę jest 10 wolnych połączeń. Plik jest tutaj. Dodam, że pliczek ma około 30MB i pasuje do wersji NIEMIECKIEJ, ANGIELSKIEJ i prawdopodobnie FRANCUSKIEJ.

WiKi [15:20]

piątek 8-02-2002


Konkurs rozstrzygnięty !

W konkursie wzięło udział 185 osób, ale nie wszystkie odpowiedzi były prawidłowe. W losowaniu nie uczestniczyły również osoby, które nie przestrzegały regulaminu konkursowego i zagłosowały więcej niż jeden raz (rekordzista miał 30). Na początek poprawne odpowiedzi.

pipek.gif (230 bytes) Kto jest dystrybutorem gry "Kozacy - Europejskie Boje": IM Group
pipek.gif (230 bytes)
Latem 1649 roku Książe Jarema dowodził pod: Zbarażem
pipek.gif (230 bytes)
Jaką ilość żołnierzy można ustawić w formację: 15
pipek.gif (230 bytes)
Nieregularna lekka jazda Polska z XVII wieku to: lisowczycy
pipek.gif (230 bytes)
Ile nowych państw pojawiło się w "Cossacks - The Art of War": 2

A teraz lista zwycięzców:

Gabriela Limańska wygrywa francuską wersję "Cossacks - The Art of War".
Dariusz Postek wygrywa polską wersję "Kozacy - Europejskie Boje".
Bartłomiej Bełko wygrywa polską wersję "Kozacy - Europejskie Boje".

Z laureatami skontaktuje się przez e-mail. GRATULACJE !!!

WiKi [9:00]

czwartek 7-02-2002


CCaW powróci ! , AC screen, kobiety nie dają Ci grać?

Bardzo miła wiadomość dla wszystkich miłośników "Cossacks Clans at War". Książe JAREMA łatwo się nie poddaje i zamierza ponownie przywrócić rozgrywki. Wprowadzone jednak będą zmiany regulaminowe mające na celu wykluczyć sytuacje które przyczyniły się do przerwania rozgrywek w tej edycji. Będą jeszcze zmiany związane z samymi rozgrywkami, a mianowicie całkowicie zostaną usunięci NAJEMNICY, wcześniej każda broniąca się prowincja musi zadeklarować na jakiej gra wersji, a w związku z wypuszczeniem już jutro na rynek angielskiej wersji "Cossacks - The Art of War" od 1 marca będzie można używać tylko DODATKU !!! Więc kto jeszcze nie ma, niech szybko zamawia przez internet, na przykład w sklepie CDV. Przy okazji możecie dokupić podkładkę pod mysz  lub piękny znaczek  do wpięcia w ubranie.

Podkładka pod myszkęZnaczek do wpięciaAmerican Conquest sreenshotfilmik pokazowy (ok 900KB)

Kolejny obrazek z "American Conquest" - tym razem możemy pooglądać jednostki konne, a nawet jeźdźca z flagą.

Jeśli macie kłopoty z żoną, dziewczyną, koleżanką, ... podczas gry w Kozaczków to skorzystajcie z tego poradnika filmowego (ok 900KB)
( dzięki Achi ! )

WiKi [11:10]

środa 6-02-2002


Większe oddziały w modzie i kolejne obrazki z American Conquest.

Jeśli w Kozakach oddziały po 196 wydawały się wam zbyt małe, to nadchodzący MOD pozwoli Wam przełamać tą barierę. Teraz będzie można tworzyć olbrzymie fomacje, bo aż 324 jednostki dadzą się połączyć w jedną grupę.

Nie wiem czy pamiętacie ale kiedyś przedstawiałem jeźdźca o nazwie Moldavian, był on dostępny tylko w edytorze i misjach. W modzie przydzielony został do stajni Tureckiej, a od teraz będzie się nazywał "Balkan Light Rider".

Trzy nowe obrazki doszły do działu reklamującego American Conquest, tym razem ukazują bardziej krajobrazy niż budowle i jednostki, tak czy inaczej jest na co popatrzeć.

WiKi [10:00]

wtorek 5-02-2002


Ottoman Cannon.

To już chyba ostatnie nowe działo jakie dostaniemy w modzie. Dostępne będzie tylko w dwóch krajach: Algierii i Turcji. Siła ognia będzie duża ale bardzo mała szybkość poruszania się.

I jeszcze mała informacja o anglojęzycznej wersji "Cossacks - The Art of War". Na stronie oficjalnej jest już podana data wydania: 8 luty 2002. Wszyscy czekamy jak zwykle na polską wersję, ale w planach wydawniczych IM Group na następny miesiąc "Sztuki Wojny" nie ma. Kiedyś coś słyszałem o kwietniu, ale biorąc pod uwagę poślizg jaki wystąpił przy wydaniu "Europejskich Wojen" to może na gwiazdkę się wyrobią ;)

WiKi [10:40]

poniedziałek 4-02-2002


Koniec CCaW, Mod.

Właśnie wróciłem z urlopu i ... dowiaduje się, że rozgrywki między klanowe "Cossacks Clans at War" uległy zatrzymaniu. Powodów było wiele, ale najważniejsze to nieporozumienia między klanami i różnice zdań dotyczące zasad tej zabawy. Jest mi niezmiernie przykro z tego powodu bo świat Kozaków kręcił się właśnie wokół CCaW a bitwy tam rozgrywane były najbardziej emocjonujące i ciekawe. Mam jednak nadzieję, że CCaW jeszcze odżyje i stanie na nogi aby przynieść zadowolenie ogromnej rzeszy graczy Cossacks.

Mod jest już w zaawansowanej fazie testów. W trakcie mojej nieobecności doszło kilka nowych i ciekawych jednostek łącznie z nową artylerią ! Zapraszam do obejrzenia obrazków w dziale modów.

WiKi [10:10]

ARCHIWUM: 02-01 01-12 01-11 01-10 01-09 01-08

Cossacks: European Wars(TM) is a game by CDV Software.
Copyright (c) 2001 www.in4.pl. All Rights Reserved.