dystrybucja

już w
sprzedaży

cc@w
Cossacks Clans At War
:: FRONT ::

piątek 22-03-2002


Z kim do murów? c.d.

Tak sobie pomyślałem, że bez sensu jest robić testy "kto szybciej rozwali mur" jeśli te mury nie mają ulepszenia na wytrzymałość. Ponawiam więc próbę konfrontacji, tym razem od siły ataku odjąłem po 80 punktów - bo tyle dodaje ulepszenie na wytrzymałość.

  Łucznik
łucznik
Grenadier
grenadier
Muszkieter z XVIII wieku
muszkieter
Tatar
tatar
  mercenary algierski mercenary XVIII w. duński turecki
 atak: 20 70 30 1530 330 60
czas przeładowania: 29 125 150 75 75 150
siła ataku w jednostce czasu
(atak : czas x 100)
68 56 20 2040 440 40

Zgodnie z obietnicą wykonywałem również testy praktyczne, które polegały na mierzeniu czasu jaki potrzebuje każda testowana jednostka na rozbicie jednego fragmentu muru. Grenadier XVIIIw. potrzebuje tylko 48 sekund a muszkieter duński męczy się już przez 3 minuty i 45 sekund. W pozostałych przypadkach czas ten zapowiadał się na baaaardzo długi, więc po kilkunastominutowym oczekiwaniu zaniechałem testu. Testy praktyczne okazały się bardzo zbliżone do teoretycznych. Jedyna różnica może wynikać z tego, że łucznicy dość często pudłują, więc skuteczność będzie trochę mniejsza. Poza tym spokojnie można opierać się na wyliczeniach teoretycznych. Podsumowując należy powiedzieć, że warto inwestować w grenadierów XVIII-wiecznych. Szybkie wybicie dziury w murze może być kluczem do zwycięstwa. Należy jednak pamiętać o kosztach ulepszeń do tych grenadierów. Aby je wykonać trzeba dysponować: 28800Złoto i 204000Zboże. Dopiero ostatnie ulepszenie do ataku w koszarach daje taką siłę (+1500). Bez niego siła burzenia jest  równa sile grenadiera mercenary :(

WiKi [8:00]

środa 20-03-2002


Z kim do murów?

  Łucznik
łucznik
Grenadier
grenadier
Muszkieter z XVIII wieku
muszkieter
Tatar
tatar
  mercenary algierski mercenary XVIII w. duński turecki
 atak: 100 150 110 1610 410 140
czas przeładowania: 29 125 150 75 75 150
siła ataku w jednostce czasu
(atak : czas x 100)
344 120 73 2146 546 93

Powyższe porównanie jest czysto teoretyczne. Do wykonania tych obliczeń skłonił mnie duński muszkieter, który wypadł całkiem nieźle. Najbardziej zaskoczył mnie łucznik algierski - zaskoczył w negatywnym tego słowa znaczeniu.  Zobaczymy co wyjdzie w praktyce.

WiKi [9:20]

piątek 15-03-2002


Co nie co o działach.

Wszyscy wiemy, że w "The Art of War" działa mają 3 różne sposoby strzelania:

Działo1. "ATAK" -  zwykły strzał do wyznaczonego celu.

2. "ATAK GROUND" - ostrzał określonego terenu.

3. "GRAPESHOT" - strzał na bardzo krótką odległość.

Może jednak nie wszyscy wiedzą, że te trzy różne sposoby strzelania mają również różne szybkości przeładowania przed oddaniem kolejnego strzału. Najszybciej działa przeładowują się w standartowym ustawieniu strzału, czyli na "ATAK", przeładowanie przy "ATAK GROUND" trwa już niestety 2 razy dłużej, ale najdłużej - bo aż cztery razy dłużej - przeładowuje się działo przy "GRAPESHOT" !

WiKi [8:50]

poniedziałek 11-03-2002


Koniec "Cossacks Fan Page" ?

Smutne wieści dla wszystkich fanów Cossacks. Stefan Hertrich - webmaster, który dotychczas prowadził najlepszą stronę o tej grze zaprzestał ją aktualizować i poszukuje swojego zastępcy (następcy). Stefan teraz będzie zajmował się wraz z Baddog, SavvyPlayer i Veith tworzeniem nowej gry o nazwie "Renaissance Wargame". Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś odpowiedni na jego zastępstwo. A grupie tworzącej nową strategię życzę powodzenia i wytrwałości w tym niezwykle trudnym zadaniu, które sobie postawili.

WiKi [8:40]

piątek 08-03-2002


Znikające żelazo i węgiel.

Już kilkakrotnie zdarzyło mi się podczas gry, że w bardzo szybkim tempie traciłem zasoby ŻELAZA i WĘGLA. Do tej pory nie wiem dokładnie co jest tego przyczyną. Ma to jednak jakiś związek z armatami. GIF animowany, który widzicie u góry przedstawia właśnie taką sytuację. Ten filmik ilustruje dokładnie 1 minutę gry !!! w ciągu której straciłem prawie 40 000 żelaza i 30 000 węgla. Dodam, że nie było żadnych diplo dragonów ani haubic. Miałem tylko sporo dział, multibarell, i parę mortarów.

WiKi [8:40]

czwartek 07-03-2002


Turniej 0pt - startujemy.

Niestety do pełnej obsady turnieju zabrakło 2 zespołów - nie ma jednak co czekać - turniej rozpoczynamy dzisiaj ! Wolne dwa miejsca uzupełnimy w trakcie turnieju, jeśli będzie to technicznie możliwe. System rozstawienia par był jak wcześniej pisałem bardzo prosty, decydowała kolejność zgłoszeń. Pojedynki można i należy już rozgrywać. Na pojedynki z wyznaczoną parą należy umawiać się wykorzystując dowolne środki komunikacji. Wskazane jednak jest korzystanie z forum lub messengera na forum. Zachowane w ten sposób informacje umożliwią ewentualne rozstrzyganie sporów. Aby zobaczyć z kim w pierwszej rundzie się spotkacie należy skorzystać z tego linka. Link ten będzie cały czas dostępny w prawym górnym rogu na tej stronie pod banerem. O wyniku pojedynku informuje mnie PRZEGRANY. Przypominam, że każda gra musi być nagrywana i  w razie niejasności przysłana do mnie. Jeszcze fajniej by było aby wszystkie odbyte bitwy zostały nagrane i podesłane w celu udostępnienia ich dla wszystkich zainteresowanych. Powodzenia !!!

WiKi [11:30]

wtorek 05-03-2002


Nowa bitwa "Wiedeń".

Wieden - 530KB[BRP]GrzegorzXI "pomęczył" troszkę edytor i wyprodukował dla nas gotową do rozegrania bitwę. Każda produkcja made in poland zasługuje na szczególną uwagę. Polecam więc serdecznie i zachęcam również innych do zabawy z edytorem.

WiKi [9:20]

poniedziałek 04-03-2002


Turniej ZERO pt.

Mam zaszczyt zaprosić wszystkich chętnych na "Otwarte Mistrzostwa Polski Par" w Kozaków. Na początek będzie "Turniej ZERO pt". Zasady turnieju są bardzo proste:

1. W turnieju mogą brać udział Polacy oraz zagraniczni członkowie polskich klanów.
2. Obowiązuje system "dwóch KO" (po przegraniu dwóch pojedynków para odpada z turnieju).
3. Obowiązująca wersja gry to 1.29 (opcjonalnie M129 - tylko jeśli obie strony się zgodzą).
4. Ustawienia startowe: mapa - Land, typ - Random, surowce startowe - 5000, kopalnie - Medium. Pozostałe ustawienia na DEFAULT.
5. Każda gra musi być nagrywana.
6. Wszelkie niejasności i konflikty będzie wyjaśniać 3 osobowa komisja w składzie: NetCop, Roger i Ja.
7. Zgłoszenia par przyjmowane są na forum w topicu "Turniej ZERO pt" według podanego tam wzoru.
8. Turniej nie zapewnia żadnych nagród rzeczowych, zwycięzcy mogą liczyć jedynie (lub aż) na wielkie uznanie pośród grona polskich graczy.

Wyniki i układ spotkań będzie można znaleźć na specjalnie stworzonej dla potrzeb turnieju stronie. Dodam jeszcze, że po zakończeniu tego turnieju odbędzie się podobny do niego "Turniej 60 pt".

WiKi [10:00]

piątek 01-03-2002


Porównanie wież.

  Wieża Wieża Wieża
czas budowy 3500 4500 3500
wytrzymałość 22500 20000 21000
siła strzału 1000 1000 1000
ilość strzałów w
tym samym czasie
60 100 112
ulepszenia II 250Złoto   III 350Żelazo   IV 600Węgiel   V 700Żelazo   VI 850Węgiel   VII 1000Żelazo

WiKi [10:30]

ARCHIWUM: luty styczeń grudzień listopad październik wrzesień sierpień

Cossacks: European Wars(TM) is a game by CDV Software.
Copyright (c) 2001 www.in4.pl. All Rights Reserved.