dystrybucja

już w
sprzedaży

cc@w
Cossacks Clans At War
:: FRONT ::

wtorek 30-04-2002


Turniej 0 pt.

Lada dzień zakończymy chyba zmagania turniejowe na 0pt. Dzisiaj właśnie nasza para stoczyła przepiękny bój o wejście do ścisłego finału. Walka trwała około 100 minut i szala zwycięstwa przechylała się na obie strony. Dziękuję Tttomkowi i Orlikowi za ten dobry kawałek Kozaków. Zmienny przebieg meczu doskonale przedstawia załączony wykres populacji.

WiKi [11:40]

piątek 26-04-2002


Cossacks - Back To War.

Nowy dodatek do Cossacks zbliża się coraz większymi krokami. Oprócz 100 nowych misji jednoosobowych dostaniemy dwie nowe nacje: Węgry i Szwajcarie. Dla nowych krajów oczywiście nowe budynki, jednostki i parametry. Nowych jednostek możemy spodziewać się również w Turcji i Algierii.

WiKi [8:50]

poniedziałek 22-04-2002


CCaW.

Kolejne zmiany na CCaW. Oprócz dotychczasowych map Europy i Afryki doszła kolejna mapa Azji! Przy okazji zmieniły się również niektóre zasady tych rozgrywek. Nie jest to wersja ostateczna regulaminu rozgrywek ale bardzo bliska wersji finalnej. Dziekuję Aleksander za tłumaczenie z angielskiego.

Członkostwo
Każdy, klan mogący wystawić co najmniej jeden team z co najmniej dwoma członkami może zostać zapisany do zawodów. Każdy team składa się z dwóch, trzech, albo czterech członków. "Najemnicy" mogą być najmowani przez klan, dlatego Najemnicy powinni umieszczać swoje imiona na liście najemników. Klany mają możliwość robić użytek z tych najemników i włączać ich do akcji. Klany są odpowiedzialne za grę fairplay najemników, tak jakby to byli ich właśnie członkowie. Każdy gracz biorący udział w zawodach może używać tylko jednego nicka w trakcie ich trwania. Zapisywanie się i rejestrowanie do turnieju jest możliwe w każdym momencie.

Organizacja
Każdy klan musi wyznaczyć jednego graczy na WAR-COUNCIL(CCaW Council/Council Forum). Zobowiązani są oni do: nadzorowania fairplay podczas fazy-gry/tur, rozstrzygać ambigious(?) położeń, radzenia i głosowania w pilnych sprawach. Ponadto, każdy klan musi wyznaczać Klan-kapitana. Klan-kapitan będzie zarządzał zespołem i jego prowincjami podczas konkurencji. Każdy team musi wypełnić czasy w których może grać w "command center"/"teams" (jest to możliwe tylko w fazie administracji!.) Zespoły, które nie wyznaczą tych czasów, tracą automatycznie wszystkie prowincje teamu na początku każdej fazy wyzwań. Zespół może posiadać prowincje tylko na jednym kontynencie - złamanie tej reguły prowadzi automatycznie do straty wszystkich prowincji zespołu na kontynencie, gdzie zespół ma mniejszą liczbę prowincji (jeśli ma ta sama liczbę prowincji jest to  niższy kontynent ligi hierarchii) w początku każdej fazy wyzwań.

Zawody
Zawody rozgrywają się na wirtualnej mapie(ach), które są podzielone na prowincje. Liczba prowincji równa jest liczbie zapisanych zespołów. Ta proporcja zostaje aż do końca zawodów. Jak powstają nowe mapy, są one połączone  w system lig (każda dodatkowa mapa oznacza nowa ligę z wirtualnymi powiązaniami do następnej wyższej mapy). W każdej rundzie trzy najlepsze klany z niższych lig/map automatycznie będą atakowały prowincję najgorszych klanów z wyższy lig/map. Zawody, są podzielone na tury. Jedna tura (16 dni) jest dzielona na cztery fazy:
Pierwsza faza (phase I) Administration/Diplomacy trwa dwa dni. Tylko w tej fazie klan - autoryzowani kapitanowie mają możliwość podjąć administracyjne kroki, np.: zawiadomić o  nowym przymierzu, łamią stare przymierza, szukają nowych najemników lub zwalniają aktualnych najemników. Prowincje: Zespoły obsadzające prowincje mogą być zastępowane i wymieniane, prowincje mogą być wymieniane z innymi klanami. Klan: mogą opuścić CC@W, w takim przypadku ich prowincje będą neutralne  i pozostałe klany mogą zdobywać je dla siebie. Zespoły: Członkowie mogą być wymieniani i nowi członkowie mogą być dodawani. Nowe zespoły mogą być dodawane również .
Druga faza (phase II) - wyzwania  trwa dwa dni. Według ścisłych reguł każdy zespół może wyzwać sąsiadującą prowincję. Każda prowincja może atakować tylko jedną sąsiadującą prowincję. Prowincja, która została już zaatakowana, nie może być atakowana dwukrotnie. Wyjątek dla tej reguły stanowią  neutralne prowincje, który mogą być atakowane przez dwa klany. Neutralnie prowincje lub prowincje bez ważnego obrońcy są zdobywane natychmiast przez agresora. Dalsze ataki z takich prowincji nie są możliwe, jakkolwiek inne klany mogą atakować takie prowincje w tej samej rundzie. Prowincje które atakowały neutralną prowincję, nie mogą atakować jakichkolwiek innych prowincji w tej samej rundzie. Ostatnia prowincja (w czasie walki) w posiadaniu klanu na kontynencie, jest automatycznie główną prowincją i może być broniona z jednym graczem więcej (jeśli obrońca ma więcej niż 2 graczy w zespole).  Standard dla takich walk jest 2vs3 - gra 1vs2 nie może być wymagana przez obrońcę. Uwaga - ta regulacja nie zwraca się do walki między kontynentami. Ataki między kontynentami są - zdefiniowane przez CCaW. Prowincje które atakują inne kontynenty nie mogą być atakowane i atakować jakąkolwiek inną prowincję. Po pomyślnym ataku na innym kontynencie agresor dostaje atakowaną prowincję, obrońca dostaje pierwszą prowincję agresora z niższej mapy/ligi. Agresorzy i obrońcy zamieniają prowincje.
Trzecia faza (phase III) - battles/fights (faza walki) trwa 14 dni. W trzeciej fazie wszystkie deklarowane ataki z drugiej fazy mają być przeprowadzane. Płynność musi być trzymana oczywiście! W pierwszych 3 dniach walk fazy, obrońcy muszą zdefiniować przynajmniej 2 daty (data i czas w GMT) - jeden z tych dwóch musi być w sob./niedz. Prowincja będzie uznana jako przegrana jeśli to nie będzie zrobione. Obie daty musza odpowiadać możliwym czasom gry, które obrońca wskazał w jego command center, i który może być widziany na mapie po kliknięciu na prowincje klanu we  właściwościach. Obie daty nie mogą być w ciągu pierwszych  6 dni fazy walk. Ale naturalnie walki mogą odbyć się w jednej ciągu pierwszych 6 dni fazy walk, we wzajemnym porozumieniu klanów/teamow. Dwie daty po pierwszych 6 dniach  fazy walki musza być wskazane jakkolwiek niemniej jednak zawsze też przez obrońcę. W następnych 3 dniach agresor musi uznać jedną z dwóch dat lub definiuje odwołanie ataku. Walka jest deklarowana jako zwycięska przez obrońcę jeśli to nie będzie zrobione. Reguły dla każdej walki będą częściowo ustalane przez obrońcę, częściowo negocjowane przez obu oponentów. Dla pojedynczych - walk będą ważne:

Te Ustawienia może określać obrońca sam!
Pt między 0 i 60 min. wyższe PT może być tylko we wzajemnym porozumieniu. Początkowe surowce (surowce na milionach mogą być wyszczególniane jedynie za zgodą obu stron!). Okręty wojenne (no Warships oznacza TYLKO łódki rybackie Fischer! Czyli żadnych promów!) Użycie Diplo jednostek: Sich - Kozacy i Dragon definiuje obrońca, inne jednostki są dozwolone. Wieże: yes/no/limit.

Te Ustawienia są standardowe i mogą być modyfikowane za wzajemnym porozumieniem obu zespołów:
Wersja: addon z patchem 1.29. Gra 2vs2 lub 2vs3 w  przypadku ataku na główną prowincję. Liczba dział (AddOn): Armaty dozwolone z opcja "kosztowne armaty" ("expensive cannons" ). Country or sea map- spójrz na listę graniczących prowincji gdzie jest to określone. Do lądowych map należy też Mediterranean i continent maps. Do morskich map należą też wyspa i kontynenty. Wielkości mapy(Addon): 1 do 3 graczy "normalny". Dla 4 i wiecej graczy  "duży". Przejmowanie chłopów  po PT dozwolone. Mury dozwolone. Montgolfier - ulepszenie dozwolone.

Wybór narodu: obrońcy musza wybrać narody  pierwsi, potem agresor. Zmiany przed początkiem takie jak inny naród, surowce etc. są niedopuszczalne! - gospodarz jest zobowiązany dostać potwierdzenie wszystkiego od wszystkich graczy i dopiero wtedy gra będzie rozpoczęta. Wszelkie zmiany i uchybienia postawy lub inne nieporozumienia - gra jest natychmiast przerywana i wszystko ma być wyjaśnione. Przy dalszym graniu bez przerwania gry, przekora, niewłaściwe postawy są uznawane jako porozumienie z tymi postanowieniami i nie mogą być przyjmowane później jako przyczyna dla protestu.
Inne parametry ustawione są na standard.
 

WiKi [10:30]

piątek 19-04-2002


American Conquest.

CDV ogłosiło swoje plany wydawnicze na najbliższy okres. Wśród wielu różnych tytułów możemy znaleźć również Amercian Conquest robiony na modernizowanym "silniku" Cossacks. Data wydania wersji niemieckiej to druga połowa roku 2002, a wersja angielska ukaże się w pierwszej połowie 2003.

WiKi [8:40]

czwartek 11-04-2002


Cossacks II.

Wlaśnie oficjalnie zostało zapowiedziane wydanie gry Cossacks II. Oficjalna pełna nazwa gry będzie brzmieć Cossacks II - Napoleonic Wars.  Oto kilka szczegółów dotyczących tego wydania:

  • gra strategiczna czasu rzeczywistego 3D

  • symulacja konfliktów europejskich między XVI a XIX wiekiem włącznie z Wojnami Napoleońskimi
  • do 32 000 jednostek
  • 10 nacji europejskich z 80 różnymi ulepszeniami
  • 100 różnych rodzajów jednostek i 160 typów budynków
  • 6 kampanii z 60 misjami łącznie
  • 12 misji dla pojedynczego gracza
  • 10 bitew historycznych
  • bitwy historyczne dostępne również dla pojedynczego gracza
  • rozszerzone układy formacji i rozkazów taktycznych
  • 3D engine
  • rozszerzony system dyplomacji
  • możliwość gier wieloosobowych przez LAN lub Internet

No i na koniec to, co nas najbardziej interesuje czyli planowana data wydania ... pod koniec roku 2003 :(

WiKi [10:30]

piątek 5-04-2002


Turniej ZERO pt.

W związku ze ślimaczym tempem rozgrywania pojedynków w turnieju wprowadzamy ograniczenia czasowe na rozegranie spotkań. Wszystkie zespoły które nic jeszcze nie zagrały mają już tylko ten weekend na walki. Jeśli do poniedziałku rano nie trafią do mnie wyniki to 3 osobowa komisja (NetCop, Roger i Ja) rozstrzygnie na podstawie rozmów prowadzonych na forum kto przechodzi dalej a kto nie. Decyzja komisji będzie ostateczna i nie podlega dyskusji. Każda kolejna runda będzie trwała jeden tydzień i w każdy poniedziałek będzie posiedzenie komisji w celu rozstrzygnięcia nie rozegranych spotkań.

Do poniedziałku czekamy więc na wyniki:
[RP]Tobe & [RP]Longinus   vs   [RP]Dari & [RP]Wiwo
[FEI]SMOQ & [FEI]Richard   vs   [FEI]Gand & [FEI]Jarema
[FEI]KonstanZEUS & [FEI]CJ_LAN   vs   [FEI]Orlik & [FEI]tttomek

WiKi [11:00]

wtorek 2-04-2002


Nowa edycja ligi.

Nowy miesiąc i nowa liga. Gratulacje dla pierwszej trójki:

  I miejsce - kaz.pl
  II miejsce -
kefir.pl
III miejsce -
Leoric

Skoro medale zostały już rozdane, to czas zacząć IV edycję, która potrwa do końca czerwca - czyli równy kwartał. Szable w dłoń !!!

WiKi [14:00]

ARCHIWUM: marzec luty styczeń grudzień listopad październik wrzesień sierpień

Cossacks: European Wars(TM) is a game by CDV Software.
Copyright (c) 2001 www.in4.pl. All Rights Reserved.