dystrybucja

już w
sprzedaży

cc@w
Cossacks Clans At War
:: FRONT ::

Otwarte Mistrzostwa Polski Par

czwartek 27-06-2002


American Conquest - wywiad

Doupe: Generalnie czym różnić się będzie American Conquest od innych gier tego typu?

Oleg V. Javorsky: 16000 jednostek w bitwie, 14 różnych nacji - Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, USA, Holandia, Portugalia, Aztekowie, Inkowie, Majowie, Peublos(?), Indianie Delaware, Huronii(?), Sioux, Irokezii, wszyscy posiadający unikalne jednostki i architekturę, bardzo szczegółowe animacje, potężny engine, ponad to gra będzie oparta na elementach historycznych oraz wiele innych elementów sprawi iż gra ta będzie przebojem,

Doupe: Wasza gra obejmuje okres od odkrycia Nowego Świata po narodziny Stanów Zjednoczonych. Czy misje będą poprawne historycznie, oparte na prawdziwych wydarzeniach?

O.J.: Naturalnie, to właśnie chcemy osiągnąć - zrobić grę tak historycznie trafną jak się tylko da. Przyłożymy większą uwagę to historii niż w Cossacks, tak więc gracze będą się mogli dowiedzieć z gry jeszcze więcej. Przejdziemy całą drogę od lądowania Kolumba na kontynencie amerykańskim po formowanie się USA - to około 300 lat historii. Jednak nie zamierzamy trzymać się kurczowo historii, to jest gra i niektóre fakty historyczne mogą zostać pominięte dla dobra samej gry.

Doupe: Jakich surowców gracz będzie potrzebował?

O.J.: W tej kwestii gra będzie podobna do Cossacks, jednak będzie posiadała urozmaicenie. Po pierwsze, gra będzie reprezentować dwa większe obozy : europejskie narody tworzyć będą jeden obóz a ludy amerykańskie kształtować będą drugi obóz. Ewidentnie obie grupy będą miały inne zasoby do wykorzystania.

Doupe: Czy będą niewolnicy ?

O.J.: Nie planujemy niewolnictwa w grze. Raczej pracujący cywile niż niewolnicy.

Doupe: Jakie budynki i jednostki gracz będzie miał do swojej dyspozycji?

O.J.: W American Conquest oddalamy się trochę od stylu budowy w Cossacks, gdzie trzeba było wybudować obozowisko zajmujące sporą część terenu. Tutaj będzie jeden najważniejszy budynek - forteca lub fort i kilka mniejszych konstrukcji pomocniczych dookoła. To właśnie forteca i fort będą najważniejszym ośrodkiem zarówno wojskowym jak i naukowym, gdzie trenowane będą wojska oraz wykonywane ulepszenia. Ten nowy system przedstawia nie tylko zmiany wizualne ale również służy zmianie taktyki i strategii w grze - od walk ulicznych po oblężenie czy obronę fortecy. Kolejną różnicą jest to, że jednostki będą mogły wejść do każdego budynku aby go bronić. Każda z nacji będzie posiadać swój unikalny styl architektoniczny.
Pośród cywilów gracz będzie dysponował chłopem i kapłanem u Europejczyków oraz szamanem w ludach indiańskich. Jednostki wojskowe reprezentować będą wszystkie rodzaje - piechotę, kawalerie, artylerie oraz flotę. Wirtualnie, jednostki każdej nacji są unikatowe.

Doupe: Jakie są różnice miedzy poszczególnymi cywilizacjami? Czy maja swoje dobre i złe strony, specjalne jednostki czy budynki?

O.J.: Każda nacje będzie miała swoje unikalne jednostki i architekturę, swoje plusy i minusy. Tutaj różnice będą bardziej wyraziste niż było to w Cossacks. Teraz każda nacja nie tylko ma unikatowa architekturę, ale również siły zbrojne składają się prawie z samych, jedynych w swym rodzaju jednostek. Są różnice w systemie ekonomicznym jaki i naukowym w nacjach europejskich jak również ludach amerykańskich. Dla przykładu, pomimo że Europejczycy mają podobną strukturę sił zbrojnych z pikinierami, muszkieterami i kawaleria tworzącymi ich szkielet, zrobiliśmy jednostki unikatowe dla każdej nacji. Ich mundury nawiązują do tych, które nosili żołnierze danego kraju - teraz bez łatwo będzie rozpoznać hiszpańskiego czy angielskiego muszkietera.

Lecz największe różnice poczujecie między europejskimi nacjami a Indianami, to są dwa całkowicie różne kultury - stary i nowy świat. Większość Europejczyków jest rozpoznawalna i znana - architektura, rodzaj wojsk czy osiągnięcia technologiczne, natomiast gra ludami indiańskimi to zupełnie nowe doświadczenie. Rdzenni amerykanie będą mieli inne systemy gospodarcze z innymi rodzajami zasobów, innymi wojskami jak również osobliwe ulepszenia. Na przykład Indianie ameryki północnej produkują drewno, kamień, żywność, futra i mają dwa inne materiały - metal oraz proch, które mogą być kupione tylko od Europejczyków, natomiast Peublos mają tylko trzy zasoby - drewno, kamień i żywność. W przeciwieństwie do europejskiego kapłana, który jedynie uzdrawia jednostki i przyciąga neutralne plemiona Indian, szaman Sioux'ów może walczyć, uzdrawiać, podwyższać siłę wojowników na pewien okres czasu, podwyższać zbiory, morale, odkrywać nieznane obszary mapy.
Różnic jest zbyt wiele i są zbyt zawiłe aby przedstawić je podczas jednego wywiadu. Myślę że interesująca będzie gra każdą nacją.

Doupe: Czytałem, że w bitwach udział może brać nawet 16000 jednostek, ale co z wymaganiami sprzętowymi?

O.J.: Tak, limit jednostek jest na tyle duży aby umożliwić historyczne bitwy w ich rzeczywistej skali. Sądzę że przy grze 2-3 różnymi nacjami przy dobrej prędkości, komputer z P3-500 i 128MB RAM wystarczy. Aby zagrać w najlepszej konfiguracji z dobrą prędkością konieczny będzie P3-800 i 256 MB RAM.

Doupe: Ile misji/scenariuszy będzie w American Conquest?

O.J.: 12 pojedynczych misji, 6 bitew historycznych takich jak, bitwa o Concord, Saratoga i inne, jak również 4 kampanie:

1. Wyprawa Pizarra na Inków
Kampania poświęcona podbiciu przez Hiszpanów największego imperium Ameryki Południowej - kraju Inków.

2. Wojny Tekumseh'a
Kampania poświecona powstaniu rdzennych amerykanów pod wodzą Tekumseha, przeciwko europejskiej kolonizacji Ameryki.

3. Wojna siedmioletnia.
Kampania o starciach kolonialnych między Wielką Brytanią a Francją. Gracz może wybrać stronę konfliktu.

4. Wojna o niepodległość.
Kampania poświecona powstaniu nowego państwa - USA - i jego drodze ku niepodległości.

Misje będą bardziej dynamiczne niż te w Cossacks, z bardziej ciągła fabułą. Wśród nowości będzie doświadczenie dla jednostek, możliwość przemieszczania żołnierzy z misji do misji. Część danych w każdej misji będzie generowana losowo, będzie to lokacja surowców naturalnych czy wrogich plemion albo kryjących skarby jaskiń. To zwiększy grywalność, czyniąc interesującym granie tej samej misji kilka razy. Również, w każdej kampanii będzie możliwy wybór strony, po której chcemy walczyć.

Doupe: Czy planujecie jeszcze jakieś inne gry bazujące na engine Cossacks?

O.J.: Nic co mógłbym teraz ujawnić.

short_dude [12:20]

poniedziałek 17-06-2002


Pierwsze screeny z Cossacks 2 !

Przez przypadek właściwie natknąłem się na zdaje się nieoficjalne obrazki z powstającej drugiej odsłony Kozaków! Przypominam, że gra ma być zrobiona w pełnym 3D, czyli będzie można popatrzeć na wszystko z dowolnej strony.

WiKi [14:15]

piątek 14-06-2002


Pudełko z AC.

Już tylko kilka miesięcy dzieli nas od pojawienia się na rynku (niemieckim) nowej gry opartej na "silniku" Kozaków. American Conquest niewątpliwie będzie kontynuacją i rozwinięciem Cossacks ale sposób gry pozostanie prawie ten sam. Będziemy zbierać te same surowce, rozwijać gospodarkę i budować armie. Zmienią się oczywiście nacje, ulepszona będzie oprawa graficzna. Na uwagę zasługuje informacja, że prawdopodobnie nie będzie możliwości sprzedawania i kupowania surowców, więc może już teraz warto poćwiczyć grę w Kozaków bez używania sklepu ? A tymczasem - borem lasem - możemy obejrzeć pudełko w jakim przyjdzie nam kupić tą grę. Jako pierwsza ma się ukazać wersja niemiecka (druga połowa tego roku), po angielsku zagramy w pierwszej połowie roku 2003, a kiedy będzie polska wersja to chyba nikt nie wie.

WiKi [7:55]

środa 12-06-2002


Koszulka Cossacks.

Był już napis na ramieniu, teraz mamy logo na koszulce. Informuję tylko, że koszulka została wykonana na indywidualne zamówienie i nie jest dostępna w sprzedaży.

WiKi [10:20]

poniedziałek 10-06-2002


Siła FEI.

Zarówno na polach bitewnych Kozaków jak i w życiu siła klanu Ferro et Igni jest duża, wystarczy popatrzeć na załączony obrazek. Jeśli ktoś jeszcze ma insygnia klanowe w dość nietypowych miejscach lub formacie to zachęcam do zaprezentowania.

ps. W świecie Kozaków panuje ostatnio cisza. Wszystko co było do napisania już chyba zostało napisane. Oczekujemy tylko na pojawienie się polskiej wersji "Sztuki Wojny" oraz na kolejny addon czyli "Back to War". Tymczasem zapraszam do aktywnego udziału w lidze i śledzenie zmagań w trwającym turnieju 60pt.

WiKi [10:20]

ARCHIWUM: maj kwiecień marzec luty styczeń grudzień listopad październik wrzesień sierpień

Cossacks: European Wars(TM) is a game by CDV Software.
Copyright (c) 2001 www.in4.pl. All Rights Reserved.