poniedziałek 30-09-2002


Back to War - Szwajcaria - kawaleria.

Niestety tylko jedna jednostka konna różni szwajcarską stajnię od innych zachodnich państw. Jest to wersja szybko jeżdżącego husara dostępna w XVIII wieku. W niemieckiej wersji gry nazywa się on "Berittener Chasseur". Do porównania dołożyłem huzara z Prus i standardowego. Większy czas budowy i koszt rekompensuje zwiększona siła ataku i życia. Koszty ulepszeń pozostały prawie takie same.

 
Szwajcaria 

Prusy

normalny
Czas Budowy: 550 325 475
Życie: 300 250 250
Koszt:

Food

 200

Iron

 5

Gold

 10 

Food

 110

Iron

 3

Gold

 5 

Food

 110

Iron

 3

Gold

 5 

Atak / po ulepszeniach
Koszt ulepszeń ataku:

Attack - Sword 12/32
Food121400Iron24900Gold7600

Attack - Sword 8/28
Food121400Iron24500Gold7600

Attack - Sword 11/31
Food121400Iron24500Gold7600

Obrona po ulepszeniach:
Koszt ulepszeń obrony:
14
Food70200Gold85900
15
Food69950Gold86900
15
Food69950Gold86900

Przeprowadziłem kilka krótkich walk testowych, uwzględniających czasy produkcji: szwajcaria 100 vs 169 prusy (0:111), szwajcaria 100 vs 116 normalny (23:0). Wychodzi na to, że szwajcar jest lepszy od normalnego ale wiele gorszy od prusaka. Zauważyłem również, że szwajcar ma lepszą częstotliwość ataku.

WiKi [13:00]

piątek 27-09-2002


Sicz Zaporska - pierwszy scenariusz !

Jakby tego było mało, że to pierwszy scenariusz (misja) wykonana przez gracza, to na dodatek po polsku ! Autorem tego wyczynu jest Tymowski. Osobiście nie miałem czasu przetestować misji więc czekam na Wasze opinie na FORUM. Plik należy rozpakować do głównego katalogu gry. Aby uruchomić misję należy wybrać: SINGLE PLAYER / SINGLE MISSION, wśród nazw misji odnaleźć "Sicz zaporska", ustawić sobie stopień trudności i START. Pliczek (750kb) ściągniecie klikając na obrazek.

WiKi [14:55]

piątek 27-09-2002


Back to War - Szwajcaria - piechota.

Kolejny etap przedstawiania nowości z Back to War. Nowy wygląd niektórych jednostek zapewne cieszy oko, ale parametry znowu bez rewelacji. Po szczegóły zapraszam tutaj.

WiKi [13:50]

czwartek 26-09-2002


Warszawa 1656 (bitwa dla posiadaczy MOD1) Warszawa 1656, Back to War - Szwajcaria - budynki.

"Warszawa 1656
Metoda walki w tej bitwie jest podobna jak w bitwie pod Lutzen. Ustawiamy 2 komputerowych graczy - niebieskiego i czerwonego, gracze fioletowi i pomarańczowi są zmuszeni ustawić team z czerwonym, a zielony i czarny ustawić team z niebieskim komputerem. Opis bitwy: http://www.jest.art.pl/warszawa1656.html
Adi"

Od dzisiaj dostępne są również do obejrzenia widoki i parametry Budynków Szwajcarskich, które nie odbiegają jednak zasadniczo od innych krajów zachodnich.
> budynki cywilne
> budynki militarne

WiKi [10:10]

wtorek 24-09-2002


Bitwa pod Lutzem w 1632r.

Bitwa pod Lutzem w 1632r (dla MODa)"Czołem
Oto nowa bitwa pod Lutzem w 1632r. ( opis historyczny znajdziecie tu http://republika.pl/ageofwar/Lutzen.html )
Bitwa ta jednak jest inna niż te dotychczas , oparłem ją bowiem na systemie który wymyślił gracz o nicku The Drake - system ten pozwolił stworzyć mapę w która może zagrać od 2 do 5 graczy. Gracz wciela się bowiem w postać jednego z 5 dowódców i kieruje tylko armią, która jest autonomiczna. Oznacza to, że do dyspozycji mamy generała i jego świtę i to nimi de facto jesteśmy - jeśli stracimy tę grupkę przegramy choć bitwa może jeszcze trwać. W grze tej zatem wybieramy jednego z 5 generałów : zielonego, fioletowego, pomarańczowego, czarnego lub brązowego. Następnie ustawiamy dwóch graczy komputerowych ( czerwony i niebieski ) i dwa różne teamy. Tutaj gracz zielony i czarny są w teamie razem z kompem czerwonym, gracz pomarańczowy, fioletowy i brązowy w teamie z kolorem niebieskim. Po rozpoczęciu gry zatem i dogadaniu się z kolegami kto czym dowodzi - zmieniamy kolor na kolor armii którą dowodzimy i gramy w bitwę. Oczywiście nie można zapominać o swoich wodzach - jeśli ich stracimy bitwę przegrywamy - albo inaczej giniemy w niej. Mapa jest dość zbalansowana i dobrze oddaje realia historyczne. Była testowana 2 razy, ja zaś zagrałem w nią raz - byłem królem Gustawem Adolfem i w ostatniej fazie bitwy kiedy szala zwycięstwa powoli przechylała się na naszą niekorzyść dostałem kule z armaty i najzwyczajniej na świecie umarłem. Bitwę kontynuował jednak dowodzący lewym skrzydłem Książe Bernard Weimarski ( Yark ) - jednak ja już tego zobaczyć nie mogłem. Gra zatem gwarantuje znacznie więcej dramatyzmu i zabawy niż normalna bitwa jakie dotychczas robiono. Jedynym mankamentem jest niestety konieczność ustawienia 7 graczy razem z kompami co powoduje ze na shelu dość ciężko czasem to odpalić. Gra wymaga MODA 1.29 i tylko MOda - bez moda grac się właściwie nie da.
pozdrawiam kosciuszko"

WiKi [8:10]

poniedziałek 23-09-2002


Nowe jednostki: Beduin.

Prezentację nowych jednostek z "Back to War" zacznę od pokazanego w piątek na obrazku Beduina. Oto poszczególne parametry:


Ulepszenie atakuUlepszenie obronyZwiększenie szybkości najmowania kawalerii dwukrotnieZwiększenie siły strzału o 10%
Zwiększenie siły strzału o 15%Zwiększenie siły strzału o 20%Zwiększenie siły strzału o 30%Zwiększenie szybkości strzału o 35%Zwiększenie szybkości strzału o 35%
Czas budowy 1200
Wytrzymałość 240
Koszt Zboże150 Żelazo10 Złoto25
Atak Strzał z broni palnej15
  II III IV V VI
Ulepszenie ataku +2 +1 +4 +1 +3
Ulepszenie obrony +2 +3 +4 +1 +4

Jak widać żadnej rewelacji nie ma. W kilku przeprowadzonych testach ustaliłem, że zasięg strzału równy jest zasięgowi dragonów XVII wiecznych. A częstotliwość strzału troszkę większa (gorsza). Po wszystkich ulepszeniach do strzału otrzymujemy wartość ataku 49, to niby dużo ale w moich grach testowych najlepszego wrażenia jakoś nie zrobiły. Spora wadą jest jeszcze duże zużycie węgla i żelaza: po 4 na strzał.
Wróćmy jeszcze do czasu produkcji, wydawać by się mogło, że 1200 to bardzo mało ale przypominam, że ulepszenie Zwiększenie szybkości najmowania kawalerii dwukrotnie nie przyspiesza już czasu produkcji x4 tylko x2 ! W związku z tym wszystkim jednostkom w grze, na które to ulepszenie działało zmniejszono czas produkcji o połowę. W sumie wychodzi na to, ze po zrobieniu ulepszenia czasy produkcji pozostały takie same, ale przed ulepszeniem są 2 razy mniejsze - co może mieć spore znaczenie głównie w grach na 0 lub niskie PT.

WiKi [10:10]

piątek 20-09-2002


Cossacks "Back to War" już w sklepach !

Zgodnie z zapowiedzią od dzisiaj w sklepach w NIEMCZECH dostępna jest kolejna edycja kozaków. Nowa wersja zawiera 2 nowe kraje: Węgry i Szwajcaria. Doszło również kilka ciekawych zmian o których napiszę w najbliższych dniach. Dzisiaj wspomnę może tylko, że czasy produkcji kawalerii zmniejszyły się o połowę ale ulepszenie "podkowa" tez zmniejszono o połowę :)

Wersja Angielska ma ukazać jeszcze w tym roku, a na wersję Polską przyjdzie nam poczekać ... hmm ... pewnie z ROK :( Radzę więc wszystkim zainteresowanym zamówić sobie obcojęzyczną wersję bezpośrednio w sklepie internetowym CDV. Dla upiększenia niuska dołączyłem dzisiaj nowego Bediuna dostępnego w Algierii i Turcji.

WiKi [9:00]

środa 11-09-2002


Nowa łatka do "Art of War".

Na oficjalnej stronie www.cossacks.com w dziale pliki ukazał się właśnie patch podnoszący grę do wersji 1.30. Plik jest w dostępny dla trzech wersjach językowych gry: angielskiej, niemieckiej i francuskiej. Lista zmian w stosunku do wersji 1.29 nie jest długa i obejmuje:

1. Usunięty błąd dotyczący koloru pomarańczowego w grach multiplayer.
2. Usunięty błąd ograniczonej liczby formacji przy większej ilości jednostek na mapie.
3. Usunięty błąd nie strzelających statków przy większej ilości jednostek na mapie.
4. Opcja autosave jest domyślnie włączona.
5. Poprawione AI komputera.

Plik w wersji angielskiej waży prawie 4 MB i jest dostępny z naszego serwera. W niektórych przypadkach, może zdarzyć się problem z uruchomieniem gry po zainstalowaniu patcha. Ten mały programik powinien pomóc ;)

WiKi [9:00]

środa 4-09-2002


Premiera "Sztuki Wojny" - czyli kto kłamie ?

"Dear Michael,
we know about that, latest information I got is that C-AoW will be out in Poland about December/January, what caused this delay I can't tell you (maybe localization) hope they'll speed up their work.
Regards,
CDV-Support"

Takiej treści odpowiedź dostał jeden z naszych czytelników na pytanie dotyczące polskiej wersji "Cossacks: The Art of War" skierowane do wydawcy gry, firmy CDV. Tłumacząc w skrócie premiera, która przez polskiego wydawcę Cenega niedawno zapowiadana była na sierpień, teraz na wrzesień odbędzie się dopiero na przełomie grudnia i stycznia ! Czy ktoś nas tu robi w balona ? Może nie czy, tylko kto i dlaczego ?

WiKi [10:10]

poniedziałek 2-09-2002


Bitwa pod Austerlitz, "Sztuka Wojny" przesunięta.

Austerlitz 1805"Czołem. Bitwa pod Austerlitz w grudniu 1805r. Niebiescy - Napoleon, Czerwoni i Zieloni - Sprzymierzeni. Gra dla 3 graczy - gracze Czerwony i Zielony powinni włączyć sobie ten sam team. W razie gry we 2 - gracz sprzymierzonymi winien sobie dodać sojusznika ( czyli komputer ) w tym samym co on teamie. Wówczas będzie mógł kontrolować jego jednostki. Obowiązek ataku spoczywa na wojskach sprzymierzonych. Grający Francuzami musi być dobrym graczem ponieważ dość trudno nimi wygrać zwłaszcza mając przeciwko sobie dwie głowy. Gra była testowana kilka razy i obecnie jest to już wersja poprawiona. Życzę miłej zabawy."  RP Kościuszko

Jakoś nie zdziwiła mnie ta smutna informacja o kolejnym przesunięciu premiery Kozacy: Sztuka Wojny. Tym razem jest w planach wydawniczych na www.cenega.pl jest we wrześniu. Martwi również fakt, że zniknęła z listy "Wkrótce".

WiKi [9:55]

ARCHIWUM: sierpień lipiec czerwiec maj kwiecień marzec luty styczeń grudzień listopad październik wrzesień sierpień

Cossacks: European Wars(TM) is a game by CDV Software.
Copyright (c) 2001 www.in4.pl. All Rights Reserved.