Różnica między demo a pełną wersją

 
   Każdy kto pograł w demo z łatwością przesiądzie się do pełnej wersji. Nie będzie przesadą jeśli powiem, że generalnie demo wygląda jak wersja ostateczna tyle, że do wyboru mamy 16 państw (ciekawe kto wybierze Hiszpanię). Oczywiście poprawiono wiele błędów w porównaniu do wersji demo. Na przykład bug powodujący, że można przejąć wieżę przeciwnika w momencie gdy ta dokonuje ulepszenia w pełnej wersji już nie występuje. Na początku oczywistym jest, że weźmiecie Polskę. I tu pojawiają się pierwsze zmiany. Przede wszystkim zapanuje chwilowy chaos związany z tym, że budynki wyglądają inaczej i mają różne wielkości. Kolejna sprawa to interfejs. Pozostał niezmieniony z jednym małym bardzo przydatnym wyjątkiem. Jeśli brakuje nam surowców na najęcie jednostki lub zrobienia jakiegoś ulepszenia to będzie ono nieaktywne. Jest to bardzo przydatne bo nie musimy już sprawdzać czy wystarczy nam surowców i o tyle istotne, że różne budynki, jednostki i wynalazki kosztują różnie w zależności od wybranego państwa. 
   W pełnej wersji nie zobaczycie żadnych nowych wynalazków w stosunku do wersji demo, a szkoda. To samo dotyczy artylerii. Jeśli chodzi o okręty to nie widzieliście jeszcze tylko Xebec'a, który dostępny jest w dwóch państwach: Algierii i Turcji. Rozczarowuje też XVIII w.  Znaczna większość państw ma te same jednostki w XVIII wieku. Dotyczy to zarówno konnicy jak i piechoty. Są oczywiście wyjątki, na przykład Saksonia. Miłym akcentem jest wynalezienie balonu. Najpierw widzimy jak balon startuje obok budynku akademii, a później krąży sobie po całej mapie. Ma to jedną zaletę. Kiedy widzimy balon przelatujący nad naszym terytorium, możemy być pewni, że nie ma się co kryć, bo przeciwnik jest już w XVIII wieku.
   Kolejną różnicą są kampanie, pojedyncze bitwy oraz większa ilość typów terenu do generowania - np. z rzekami i wyspami. W wersję niemiecką gra się dość prosto i nie trzeba znać języka. Wystarczy wcześniej pograć w demo. Pewnie równie łatwo dało by się przesiąść na wersję chińską. Jest to zasługa uniwersalnego interfejsu używającego charakterystycznych ikonek.
   Wrażenia z gry są pozytywne, ale jest to zasługa przede wszystkim różnorodności państw. Komputerowe AI wydaje się być tak samo kiepskie jak w wersji demo. Powtarza się ten sam schemat ataku i mimo, że komputer ma nowe ciekawe jednostki to dalej napiera zestawem łucznicy/grenadierzy z Centrum dyplomacji. I na koniec jeszcze jedna sprawa, która was zaskoczy. CDV postanowiło chyba ograniczyć korzystanie z murów gdyż im więcej ich postawicie tym więcej kamienia zacznie wam ubywać. Wyobraźcie sobie, że 20 chłopa po wynalezieniu taczek nie dawało rady zbierać kamienia, który ubywał w zastraszającym tempie !  To jest już trochę niepoważne bo palisady nie są żadną alternatywą. Lepiej już było w demie. 

<<< Powrót

Cossacks: European Wars™ is a game by CDV Software.
Copyright © 2001 www.in4.pl. All Rights Reserved.