Krótka instrukcja

 
pipek.gif (230 bytes) Jakie są wymagania sprzętowe dla tej gry ?

Producent podaje, że do komfortowej gry wystarczy Pentium II 233Mhz, 64MB RAM i 4MB karta graficzna. Z doświadczenia wiem, że im więcej jednostek tym szybszy sprzęt. Jako minimum do komfortowej gry zalecam: Celeron 400Mhz lub szybszy, 128MB RAM i 8MB kartę graficzną. Te 128MB RAM są naprawdę potrzebne.

pipek.gif (230 bytes) Dla czego ubywa mi surowców ?

W grze tej wszystko potrzebuje surowców do działania. Ludzie potrzebują jedzenia. Palisady drewna na utrzymania, mury kamienia. Każdy strzał z muszkietu, działa, wieży lub statku wymaga odpowiedniej porcji żelaza i węgla. Statki, wieże, oficerowie i najemnicy potrzebują dodatkowo złota. Bez silnego zaplecza gospodarczego nie da się uzyskać dużej armii.

pipek.gif (230 bytes) Jak atakować budynki wroga ?

I tu kolejna nowość. Statki, działa, grenadierzy lub łucznicy są w stanie niszczyć wrogie mury, wieże i budynki. Pozostałe jednostki tego nie potrafią.

pipek.gif (230 bytes) Jak budować większą ilość wojska jednocześnie ?

Postaw więcej niż jeden: Ratusz, koszary i stajnię. Najmując ludzi trzymaj klawisz SHIFT - spowoduje to, że jedno kliknięcie będzie zwiększało liczbę ludzi o 5 zamiast o 1.

pipek.gif (230 bytes) Jak budować mury ?

Zaznacz chłopów. Wybierz ikonę murów. Zaznacz na mapie początek stawiania murów. Przesuwając kursor pokazujesz którędy mają biec mury. Naciskając lewy przycisk myszy tworzysz punkty załamań. Podwójne naciśnięcie lewego przycisku wskazuje na koniec budowania.

pipek.gif (230 bytes) Jak budować bramy ?

Wskaż kursorem na wybudowany mur w miejscu gdzie chcesz stworzyć bramę. Pojawi się ikona bramy. kliknij na nią, a w tym miejscu powstanie brama. Kosztuje ona 500 kamienia.

pipek.gif (230 bytes) Jak awansować do XVIII wieku ?

Wybuduj: Ratusz, kuźnię, magazyn, młyn, koszary, stajnię, akademię, odlewnię armat i kościół. Następnie w ratuszu będzie ikona XVIII w. Uzbieraj odpowiednią ilość surowców jaka jest wymagana i wciśnij tę ikonę. Za chwilę będziesz w XVIII w w którym dojdą XVIII wieczne koszary, nowe jednostki konne oraz kilka wynalazków.

pipek.gif (230 bytes) W jaki sposób tworzy się formacje piechoty ?

Potrzebny będzie dobosz, oficer oraz odpowiednia ilość żołnierzy (pikinierów, muszkieterów lub grenadierów). Jeśli w pobliżu oficera i dobosza będzie 15, 36, 72, 120 lub 196 żołnierzy wtedy oficer będzie mógł ich zebrać w formację. W przypadku 15 żołnierzy dostępna będzie na początku tylko linia. Bycie w formacji dodaje punktów ataku i obrony. Konnica i statki nie mogą być organizowane w formacje. 

pipek.gif (230 bytes) Czy są jakieś skróty klawiszowe ?
Tak. Oto one:

 F12 Menu
 M Powiększ / pomniejsz mini mapę
 I Pokaż / schowaj informację o grze
 U Pokaż / schowaj informację o jednostkach i budynkach
 Q Zaznacz / odznacz teren na który nie da się wejść (przydatne podczas budowy murów. Ułatwia wyszukiwanie w nim dziur)
 O Włącz / wyłącz przezroczystość budowli
 DEL Zniszcz zaznaczony obiekt
 Pause Pauza
 D Zwiększ szybkość gry
 Ctrl+A Wybierz wszystkie jednostki (oprócz tych znajdujących się na statkach)
 Ctrl+S Wybierz wszystkie statki
 Ctrl+B Wybierz wszystkie budynki
 Wybrana jednostka  i Ctrl+Z Wybierz wszystkie jednostki tego typu
 Podwójne kliknięcie na jednostce Wybierz wszystkie jednostki tego typu w obrębie ekranu
 Wybrane jednostki i CTRL+1 - 9 Zaznacz jednostki jako oddział 1-9
 1 - 9 Wybierz wcześniej zaznaczony oddział
Wybrana jednostka  i spacja Wycentruj obraz na wybranej jednostce
Wybrana jednostka i A + kliknięcie Przemieść wybraną jednostkę we wskazane miejsce - atakuj wszystkich napotkanych wrogów
Wybrany budynek i Ctrl + kliknięcie na mapie Pokazuje miejsce zbiórki najmowanych / produkowanych w tym budynku jednostek
Ctrl + R Nagrywa grę. Kombinację tą należy wcisnąć tuż po uruchomieniu gry jak na ekranie pojawi się główne menu. W prawym górnym rogu powinna pojawić się literka R. Dalej gramy normalnie. Po zakończeniu gry w katalogu głównym COSSACKS pojawi się pliczek nazwa_mapy.rec, należy pszenieść go do katalogu DEMO i dla ułatwienia sobie dalszych czynności zmienić mu nazwę na np. mojagra.rec . Następnie w katalogu DEMO trzeba zedytować plik demo.run (wcześniej zróbcie kopię pliku na wszelki wypadek) który powinien po edycji wyglądać tak:

1
Demo\mojagra.rec

zapisujemy plik i uruchamiamy grę, jak na ekranie pojawi się menu główne to czekamy - nasza gra powinna się za chwilę uruchomić sama.
Opcja nagrywania gry jest NIEOFICJALNA i posiada dużo błędów tak więc jeśli coś nie zadziała to nie piszcie do nas że u was nie działa.

<<< Powrót

Cossacks: European Wars™ is a game by CDV Software.
Copyright © 2001 www.in4.pl. All Rights Reserved.